10 Tips om te ontspannen

By Admin_Servier 4 years ago
Home  >  Ontspanning  >  Globale ontspanning  >  10 Tips om te ontspannen

10 Tips om te ontspannen

Ontspannen, adem in. Mensen denken vaak dat ze urenlang in een kuuroord of wekenlang op vakantie moeten zijn om te ontspannen. Het kan sneller gaan dan u denkt! Elk van de volgende 10 tips kan u helpen om in minder dan 15 minuten te ontspannen. Kies er elke dag een!

  1. Adem diep in. Neem een pauze van 5 minuten om u te concentreren op uw ademhaling. Sluit uw ogen, ga rechtop zitten en leg één hand op uw buik. Adem langzaam in door de neus en voel de lucht in uwbuik. Adem vervolgens langzaam uit via uw mond. Adem tien keer diep in!
  2. Mediteer. U kunt de angst eenvoudigweg verminderen door een paar minuten per dag te mediteren. Het is gemakkelijk te doen! Ga rechtop zitten met beide voeten op de grond. Sluit dan uw ogen en richt de aandacht op het stilzwijgend herhalen van een positieve zin; bijvoorbeeld: “Ik ben een goed mens” of “Ik voel me vredig”. Synchroniseer de zin met uw ademhaling.
  3. Focus op je zintuigen. Probeer u de hele dag door te focussen op uw zintuigen en gewaarwordingen. Probeer bijvoorbeeld de lucht op uw gezicht op straat te voelen, probeer de lekkere geuren in de buurt van de bloemenwinkel of de bakkerij te vangen, geniet van de smaak van elk hapje eten, let op de vogels als ze zingen…. Als u erin slaagt om het moment te voelen en u op uw vijf zintuigen te richten, gaar u zich minder gestrest voelen.
  4. Spreek met uw vrienden. Het is altijd een goed idee om uw gevoelens met vrienden te delen. Ze zullen u helpen om met stress om te gaan en ze kunnen u een extern standpunt geven. Bovendien houdt u uw sociale netwerk sterk! Het is altijd beter om vrienden persoonlijk te ontmoeten. Waarom zou u elkaar niet ontmoeten in een restaurant of coffeeshop?
  5. Wordt bewust van uw hele lichaam. Een andere goede stressverlichtende oefening bestaat uit het liggen op de rug en het doorbrengen van 5 minuten mentaal scannen van uw lichaam. U kunt beginnen vanaf de tenen tot aan het haar en proberen u bewust te worden van elk deel van uw lichaam. Herhaal dit proces vanaf het haar tot aan de tenen.
  6. Lachen. Wat is een betere manier om te ontspannen dan openlijk te lachen? Het is aangetoond dat lachen het stresshormoon cortisol kan verlagen. Het kan ook leiden tot een toename van endorfine, waardoor u zich beter voelt! Bekijk uw favoriete komedie op tv!
  7. Zet de muziek aan! Veel onderzoeken hebben een verband aangetoond tussen het luisteren naar muziek en stressreductie. U kunt gemakkelijk ontspannende liedjes of natuurgeluiden vinden op het internet. Luister naar elk instrument afzonderlijk,  naar de verschillende melodieën, enz.
  8. Begin met bewegen. Lichaamsbeweging kan stress en angst verminderen. En goed nieuws, het is niet verplicht om een hardloper te zijn om ontspannen te zijn! Elke avond een korte wandeling met uw hond of het uitvoeren van rekoefeningen kan u al helpen om uw dagelijkse stress te verminderen.
  9. Ontspannen. Neem 10 minuten de tijd om na uw dag te ontspannen. Ga op uw bed liggen, leg een warme handdoek om uw nek en schouders. Sluit vervolgens uw ogen en ontspan al uw spieren. U kunt dan een tennisbal op uw nek gebruiken om de resterende spanning weg te nemen.
  10. Positief zijn. Het is een goed idee om een lijst bij te houden van alle positieve dingen in uw leven. Je kunt een dagboek gebruiken om uzelf te herinneren aan alle mooie tijden die u met vrienden hebt doorgebracht, alle positieve emoties en al uw successen. Als u uw gestrest voelt, lees dan gewoon uw dagboek.
print
Categories:
  Globale ontspanning, Ontspanning