7 voedingsmiddelen die stress kunnen verminderen

By Admin_Servier 4 years ago
Home  >  Ontspanning  >  Voelen  >  7 voedingsmiddelen die stress kunnen verminderen

7 voedingsmiddelen die stress kunnen verminderen

Veel activiteiten, zoals yoga, het luisteren naar muziek of ademhalingsoefeningen, kunnen u helpen om stress te verminderen. Wat u misschien nog niet weet is dat sommige voedingsmiddelen ook de angst kunnen verminderen. Laten we eens kijken naar enkele voorbeelden van voedingsmiddelen die u helpen om stress te bestrijden!

  1. Zwarte chocolade: sommige studies hebben aangetoond dat donkere chocolade cortisol, een stresshormoon, kan verminderen, terwijl de antioxidanten in cacao de wanden van uw bloedvaten kunnen ontspannen. Last but not least bevat pure chocolade een unieke natuurlijke stof die in staat is om hetzelfde gevoel op te wekken als wanneer je verliefd wordt. Voor het beste effect kiest u een chocolade met minstens 70% cacao.
  2. Zalm: de omega-3 vetzuren in zalm kunnen de negatieve effecten van stresshormonen neutraliseren.
  3. Bosbessen: deze blauwe balletjes bevatten antioxidanten en fytonutriënten die je lichaam kunnen helpen om beter om te gaan met stress.
  4. Pistachenoten: deze bevatten fytonutriënten die een antioxidant effect hebben dat de cardiovasculaire gezondheid verbetert. Bovendien is het openen van pistachenoten alleen al ontspannend… dus, openen en geniet ervan!
  5. Avocado: deze vrucht helpt je om je meer tevreden te voelen door je snel te vullen. In feite is het de perfecte voeding voor een lunch en het helpt om te stoppen met snoepen tussen de maaltijden. Vermijd op deze manier ongezonde snacks als er stress aan uw deur klopt.
  6. Groene groenten: groenten zoals spinazie bevatten foliumzuur, dat dopamine produceert, een genotveroorzakende neurochemische stof die u helpen om rustig te blijven.
  7. Zaden: zaden zijn een grote bron van magnesium. Dit mineraal is erg belangrijk voor het lichaam en kan helpen om emoties te reguleren. Dus als u zich prikkelbaar of gestrest voelt, eet dan een paar zaden en stimuleer uw magnesiumratio!
print
Category:
  Voelen