Discrete oefeningen voor de werkplek

By Admin_Servier 3 years ago
Home  >  Oefeningen  >  Artikels over oefeningen  >  Discrete oefeningen voor de werkplek

Discrete oefeningen voor de werkplek

Velen van ons werken lange dagen aan een bureau, ondanks de negatieve impact van immobiliteit op onze gezondheid. We kunnen er niets aan doen… of toch? Laten we onszelf niet voor de gek houden; het vinden van manieren om te bewegen op het werk is niet eenvoudig. Inderdaad, in een open kantoor, waar collega’s de hele tijd langskomen en alles zien, moet je echt twee keer nadenken over wat je voor anderen doet! De onderstaande oefeningen hebben het grote voordeel dat ze discreet zijn…

  1. Kuitverhogingen: Deze zijn ideaal voor oefeningen ter plaatse, bijvoorbeeld naast de kopieermachine, printer of magnetron. Til je hielen gewoon van de grond, dat wil zeggen, ga op de top van de tenen staan en laat je hielen dan weer zakken. Doe dit 5 tot 10 keer..
  2. Wandelen: Wandelen komt in vrijwel alle adviezen over bewegen op het werk voor en voor een goede reden – het is goed voor u, gemakkelijk, en ziet er niet misplaatst uit op de werkplek. Een korte wandeling voor of na de lunch is gemakkelijk in te passen, helpt je geest te ontspannen en is ook goed voor je lichaam.
  3. De trap nemen: Nog een klassieker, niet voor niets. Neem de trap in plaats van de lift; niet alleen omhoog, maar ook omlaag. Werken op de 2e verdieping is uiteraard niet hetzelfde als op de 32e verdieping. In de eerste situatie zou je deze oefening meerdere keren per dag kunnen doen; in de tweede situatie zou je ‘s morgens 2 tot 5 verdiepingen kunnen doen voordat je de lift weer oppakt en ‘s avonds dito. Pas deze oefening aan u en uw werkplek aan. Niemand zal u een tweede blik gunnen, zelfs als u geen map mee draagt.
  4. Benen tillen: Til onder uw bureau één been op tot het recht en evenwijdig van de grond staat. Houd enkele seconden vast en laat dan zakken. Herhaal dit met het andere been, in totaal 10-15 keer.
  5. Stretching: Een andere activiteit die heilzaam is en die niet opvalt op het werk, is stretching. In tegenstelling tot de meeste cardio- of krachttrainingsoefeningen, die ongetwijfeld zullen opvallen in een zakelijke omgeving, maakt stretching niemand verbazend. Vrijwel iedereen begrijpt dat stretching een natuurlijke reactie is op het zitten de hele dag door.
  6. Zittend op een gymnastiekbal: Tegenwoordig kan men op een gymnastiekbal zitten en de goedkeuring van collega’s krijgen. Oké, het hangt af van waar je werkt, maar dit type “stoel” heeft een zekere mate van acceptatie gekregen. Een gymnastiekbalstoel versterkt de rompspieren en zorgt voor een rechte houding.
  7. Spierklemmen: Span uw buikspieren of billen een paar seconden aan en laat ze dan los. Herhaal deze oefening 10 tot 15 keer. Nog een oefening die onmogelijk te herkennen is.
  8. Het handhaven van een goede houding: Houding is geen oefening, maar het corrigeren van een slechte houding, d.w.z. zitten met een rechte rug, en het handhaven van een goede houding zal actief bijdragen aan de spieren in de rug.
print
Categories:
  Artikels over oefeningen, Oefeningen