Verhulde oefeningen: zes leuke activiteiten

By Admin_Servier 3 years ago
Home  >  Oefeningen  >  Artikels over oefeningen  >  Verhulde oefeningen: zes leuke activiteiten

Verhulde oefeningen: zes leuke activiteiten

Training is een vitale menselijke activiteit die ziekte voorkomt, helpt beter te slapen en het energieniveau gedurende de dag verhoogt. Ondanks deze algemeen erkende voordelen is het niet altijd gemakkelijk om te bewegen. Gelukkig zijn er alternatieven voor 5 dagen per week trainen in een sportschool, tenzij dit uw ding is. Alle lichaamsbeweging kost moeite, maar het moet niet aanvoelen als werk. Idealiter moet u zich niet gedwongen voelen. Je zou eerder moeten willen sporten. Hier zijn 6 manieren om weer wat plezier in conditie te brengen.

 

  1. Doe een beroep op een energieke vriend: zoek een vriend om met u te oefenen. Kies niet zomaar iemand, kies iemand die energiek, leuk en gezellig is. Samen zijn met je vriend is de primaire motivatie; de oefening die je samen doet is het extra voordeel. Door de focus te verleggen van de oefening naar je vriendschap, wordt fitness een stuk makkelijker. Het is een extra bonus als hij of zij zich meer inzet dan jij, omdat dit je verder zal drijven en je gemotiveerd kan houden.
  2. Groepsfitness: groepslessen zijn een manier om met gelijkgestemden te oefenen in een ondersteunende omgeving. Het is niet moeilijk om goedkope, lokaal beschikbare groepslessen te vinden, waaronder yoga, tai chi, step-aerobics en zwemmen. Al deze fysieke activiteiten ontspannen je lichaam en verbeteren de flexibiliteit en spiertonus.
  3. Leer een nieuwe sport: het leren van een nieuwe sport brengt je niet alleen in beweging, maar stelt je ook in staat om nieuwe vaardigheden te verwerven en plezier te hebben. Kies een activiteit die past bij uw leeftijd, fitnessniveau en smaak. Als u van wandelen en groene landschappen houdt, waarom zou u dan niet golfen? Als u de voorkeur geeft aan iets dynamischers dat u en uw partner samen kunnen doen, dan is tennis misschien iets voor u. Je hebt niets te verliezen door het te proberen!
  4. Dans: tango, foxtrot of jive op weg naar een betere gezondheid! Dansen is een uitstekende manier om het uithoudingsvermogen te verhogen en het evenwicht te verbeteren, en beweging is een integraal bijproduct van deze ludieke activiteit. Hoewel niet door velen als oefening ervaren, staan sommige moderne dansen, met name de zumba, bekend om het combineren van aerobic bewegingen met verschillende soorten Latino dans. Het tempo van de muziek is een goede indicator van de cardiovasculaire intensiteit van de training die je krijgt van dansen. Dansen is even goed voor mannen als voor vrouwen…beste gentlemen, geef het een kans!
  5. Houd uw kinderen gezelschap: u zult verbaasd zijn hoe gemakkelijk het is om uw kinderen te scheiden van hun mobiele telefoons en computers wanneer u een basketbal-, voetbal- of tennisspel voorstelt. Jonge kinderen houden ervan om hun vaardigheden aan hun ouders te laten zien. Oudere kinderen minder, maar als ze eenmaal hun aanvankelijke terughoudendheid over hoe “cool” het is, hebben ze ook een geweldige tijd. Een wedstrijd geeft je een cardiovasculaire training die die naam waardig is. Maar pas op dat je het niet overdrijft. Verstuikingen en valpartijen treden gemakkelijker op als je moe bent. Als uw kinderen de bug krijgen, kunt u teams vormen, er een wekelijkse wedstrijd van maken, oefensessies houden en misschien zelfs prijzen uitreiken voor de winnaars aan het einde van de “kampioenschap”.
  6. Videospelletjes: Niet voor de hand liggend, maar de sleutel tot het oefenen is hier het spel dat je speelt. Net als in het echte leven zijn statische spellen zoals solitaire en schaak passief in een videogame. Maar met de komst van het Wii-videospellensysteem in 2006 werd het spel actief. Een van de eerste titels van de Wii, Wii Sports, laat gamers tennis en box spelen. Wii-tennis verbruikt 179 calorieën per uur en Wii-boksen 174. Vergeleken met hun echte tegenhangers zijn ze minder actief: echt tennis verbruikt 318 calorieën per uur, en het raken van een bokszak kost 382 calorieën per uur. Toch zijn deze spellen, zelfs bij ongeveer de helft van de echte waarde, veel actiever dan het indrukken van knoppen op een afstandsbediening. Fitness- en danstitels zijn ook beschikbaar en populair, en andere fabrikanten van consoles, bijvoorbeeld Microsoft, hebben ook motion control detectoren (bijvoorbeeld Kinect) voor hun consoles uitgebracht.

 

Foto krediet: zabaraorg via Visualhunt.com / CC BY

print
Categories:
  Artikels over oefeningen, Oefeningen