Vecht tegen angst met natuurlijke theeën

By Admin_Servier 3 years ago
Home  >  Ontspanning  >  Vecht tegen angst met natuurlijke theeën

Vecht tegen angst met natuurlijke theeën

Natuurlijke theesoorten worden al duizenden jaren gebruikt om angst te bestrijden en te helpen ontspannen. Ze zijn gebruikt in spirituele ceremonies en rituelen, in de geneeskunde om te helen, en vandaag de dag staan natuurlijke theeën bekend om hun troostende werking. Zelfs gewone thee heeft voordelen. Ondanks de aanwezigheid van hetzelfde stimulerende middel in thee en koffie, cafeïne, veroorzaakt gewone thee geen angst en stress in tegenstelling tot koffie. Dus, ons advies is: drink thee, geen koffie!


Passiebloementhee

Passiflora incarnata, afkomstig uit Peru in de 17e eeuw, werd genoemd naar de gelijkenis met de kruisiging van Christus. Oorspronkelijk gebruikt als een kalmerend middel door inheemse Peruanen, werd het voor een paar eeuwen in Europa gebruikt om ongerustheid te behandelen. Tegenwoordig denken we dat passiebloem verlichting kan bieden tegen angst, slapeloosheid en andere nerveuze problemen. Sommige testen tonen aan dat passiebloem, gebruikt als een antiangstmiddel, de kwaliteit van de slaap verbetert bij mensen die zeven dagen lang kruidenthee drinken. Wij raden u aan om te beginnen met een lagere dosering en deze aan te passen aan uw behoeften, om te controleren of u gaandeweg effecten voelt.


Kava

Kava is misschien wel een van de krachtigste angstbestrijdende kruidenbehandelingen die we kennen, en het gevoel van ontspanning begint bijna onmiddellijk na het drinken. Zorg ervoor dat u uw kava in een theesalon koopt, want de kwaliteit van uw thee is belangrijk om angst te bestrijden; kava uit supermarkten is vaak niet sterk genoeg. Voeg voor het ultieme effect bovendien een beetje kokosmelk toe. Er is geen risico op verslaving, maar we raden u aan om te vermelden dat u kava thee drinkt aan uw arts om mogelijke interacties met medicijnen, zoals benzodiazepines, te vermijden.


Valeriaanwortelthee

Hippocrates gebruikte valeriaanwortelthee voor de behandeling van patiënten met slapeloosheid. Deze thee helpt de fysieke effecten van angst te verminderen en ondersteunt het natuurlijke slaapproces. Wees echter voorzichtig: te veel kan u lethargisch maken. Net als bij passiebloementhee moet u beginnen met een lagere dosering en vervolgens aanpassen indien nodig.


Andere theeën tegen ongerustheid

  • Blauw ijzerkruid: verlicht slaapstoornissen en helpt uw zenuwstelsel te kalmeren.
  • Brandnetel: dit kruid bestrijdt angstsymptomen, vermindert spierspanning en helpt u in slaap te vallen.
  • Kamille: naast het verminderen van ongerustheid helpt kamille ook maagpijn te verlichten. U kunt kamille ook toevoegen aan uw bad, dat is geweldig voor ontspanning en huidaandoeningen zoals eczeem.
  • Groene thee: bevat theanine, een aminozuur dat ontspanning bevordert. Je moet oppassen welke soort je koopt, want er zijn regelmatige en cafeïnevrije variëteiten. Voor ontspanning is dit laatste het beste.

 

print
Categories:
  Ontspanning, Voelen