Vier pijlers van ontspanning

By Admin_Servier 4 years ago
Home  >  Ontspanning  >  Globale ontspanning  >  Vier pijlers van ontspanning

Vier pijlers van ontspanning

Wij weten dat stress u ervan kan weerhouden om normaal te leven. Het is dan moeilijk om te werken, om eenvoudige dingen te doen, enz. Natuurlijk reageert iedereen anders op stress, maar het kan uw gevoelens, uw gedachten en uw gedrag beïnvloeden. Je kunt ertegen vechten door gebruik te maken van de vier verschillende pijlers van ontspanning.

Pijler één: ontspan uw lichaam

Uw lichaam wordt vaak als eerste getroffen door stress-emoties. Om dit tegen te gaan, kunt u gebruik maken van de volgende leefstijladviezen.

  • Oefening. 3x per week 30 tot 45 minuten lang oefenen helpt u om stress te bestrijden. Ga naar de trainingssectie van mybpmatters.com voor ideeën.
  • Krijg een massage. Dit is een perfecte manier om te ontspannen en verlichting te krijgen van uw spanning. U kunt uzelf een massage geven of u kunt een vriend of familielid vragen om te helpen. Natuurlijk kunt u altijd naar een spa gaan om een professional te zoeken.
  • Eet gezond. Een goede, evenwichtige voeding kan helpen om angst te voorkomen. Sommige voedingsmiddelen kunnen helpen om stress te verminderen. Ga naar het gedeelte over voeding voor meer informatie.
  • Slaap goed. Het is tijd voor u om te werken aan het ontwikkelen van een goed slaapschema. Het verbeteren van uw slaapschema is onderdeel van het globale ontspanningsproces. Een totaal van zeven uur per nacht helpt u om beter te concentreren en uw geheugen te verbeteren.

Pijler twee: ontspan je geest

Zelfs als u erin slaagt om uw lichaam te ontspannen, kunt u nog steeds spanning en angst voelen. Daarom is het tijd om je te concentreren op je geest.

  • Lezen. Ontsnap aan de realiteit door een mooi boek te lezen. Lezen is een makkelijke oplossing om je geest te ontspannen, zelfs als je maar 10 minuten per dag leest!
  • Denk positief. Vergeet niet dat positieve gedachten veel kunnen doen. Denk maar aan drie kleine dingen die je dankbaar maken. Kijk altijd naar het glas als half vol in plaats van half leeg.
  • Lach. Er wordt gezegd dat lachen het beste medicijn is. Probeer vaker te lachen.

Pijler drie: proactief zijn

  • Organiseer je. Organisatie zal u helpen uw werklast te beheren. Het maken van to-do-lijsten is nuttig om uw werkschema te organiseren; een goed gedefinieerde planning helpt u stresssituaties te vermijden. U kunt ook prioriteiten stellen aan zaken op uw lijst, van de meest tot de minst dringende.
  • Niet alles controleren. Probeer taken te delegeren aan andere mensen. Wees niet bang om hulp te vragen!
  • Leer omgaan met stressvolle situaties. Het is altijd makkelijker om je ogen te sluiten en te hopen dat stressvolle situaties vanzelf oplossen. Open je ogen en ga met de situatie om. Je zult je beter voelen na het aanpakken van deze situaties.

Pijler vier: leer uw stress te herkennen

  • Wat zijn de oorzaken van uw stress? Het identificeren van de bron van uw stress is cruciaal om te begrijpen waarom u gestrest bent. Neem de tijd en maak een lijst van de situaties die stressvol zijn. Zodra u de oorzaken van uw stress hebt geïdentificeerd, probeer ze te rangschikken volgens de items die u het meest benadrukken.
  • Hoe vaak ben je gestrest? Ben je gestrest voor een specifieke situatie die je kunt oplossen of ben je permanent gestrest?
  • Tijd voor een plan! Probeer een plan op te stellen om de stresssituaties op te lossen. Je kunt om hulp vragen, het is altijd makkelijker om oplossingen te vinden met een vriend of familielid. Probeer situaties één voor één op te lossen. U zult zien dat het oplossen van zelfs kleine situaties u helpt zich beter te voelen!
print
Categories:
  Globale ontspanning, Ontspanning