Hoe trainen tijdens het televisiekijken?

By Admin_Servier 3 years ago
Home  >  Oefeningen  >  Artikels over oefeningen  >  Hoe trainen tijdens het televisiekijken?

Hoe trainen tijdens het televisiekijken?

Mensen realiseren zich niet dat televisiekijken een ideaal moment is om te sporten, het hangt gewoon af van wat je doet. Hier zijn 10 manieren om op een gezondere manier tv te kijken.

  1. Verplaats uw fitnessapparatuur voor de tv! Als u een loopband heeft die dient als kleerhanger, is het nu het moment om de kleding te verwijderen en deze voor de tv te plaatsen. Als je er niet omheen kunt kijken, ben je verplicht om de loopband te gebruiken; verplaats hem gewoon niet terug!
  2. Richt een circuittrainingstraject op voor je tv. Als uw woonkamer groot genoeg is, kunt u “stations” instellen waar u naartoe gaat om cardio oefeningen uit te voeren terwijl uw programma aan staat. U kunt touw springen, ter plaatse lopen of apparatuur gebruiken zoals halters, oefenballen of stappen om uw hartslag te verhogen.
  3. Gebruik de reclameblokken als tijdrit. Zie hoeveel pushups je kunt doen terwijl de commercials aan staan. Als je net begint, begin dan met pushups of sit-ups tijdens een reclamespot. Zodra dit gemakkelijk wordt, zie hoeveel je kunt doen tijdens twee, drie, enz. Eenmaal voorbij, staat de zetel er te wachten, net als de televisie.
  4. Lunges doen tijdens het tv-kijken. U kunt ter plekke lunges of beenspieroefeningen doen terwijl u door de kamer loopt. Ook hier is het een activiteit die tussen de programma’s in kan passen, tijdens de advertenties.
  5. Loop ter plekke terwijl je naar je favoriete show kijkt. Ter plaatse bewegen vereist geen speciale apparatuur en zal uw lichaam niet belasten.
  6. Zie hoeveel squats je kunt doen. Squats kunnen ter plaatse worden gedaan of, als u wat steun nodig heeft, tegen een muur. Als je eenmaal je benen gebogen hebt in een zittende positie, zie je hoe lang je kunt vasthouden.
  7. Buikspieroefeningen zijn makkelijker dan een juiste sit-up, maar deze versterken de buikspieren beter.
  8. Kijk naar oefenprogramma’s op tv. Deze programma’s komen vaak genoeg voor en hoeft u geen dure oefen-dvd’s te kopen. Vind een trainer die u graag kijkt en die past bij uw niveau van ervaring en volg mee.
  9. Verander uw trainingsroutines voor de tv. Net zoals u niet steeds opnieuw naar dezelfde programma’s kijkt (hopelijk), moet u zich niet aan dezelfde oefenroutines houden als u ze saai of repetitief vindt, tenzij routine en herhaling bij u passen. Voor sommige mensen is dat wel het geval. Verander dingen om u heen zodat u zich niet verveelt. Dit zal het waarschijnlijker maken dat u zich op de lange termijn aan het sporten houdt.
  10. Voor degenen onder u voor wie alle bovenstaande oefeningen gewoon te moeilijk is, is er nog een laatste uiterst eenvoudige optie die u kunt doen met een afstandsbediening in de ene hand, durf ik het te zeggen?….chips of een drankje in de andere, en zonder het comfort van uw favoriete fauteuil of zetel te verlaten: friemelen. Mensen die friemelen kunnen tot 350 meer calorieën per dag verbranden, zelfs degenen die zitten. Als je lichaam beweegt, verbrandt het calorieën. Wees onrustig, wees gezond!
print
Categories:
  Artikels over oefeningen, Oefeningen