Geen tijd om te oefenen?

By Admin_Servier 4 years ago
Home  >  Oefeningen  >  Artikels over oefeningen  >  Geen tijd om te oefenen?

Geen tijd om te oefenen?

Veel volwassenen hebben over het algemeen geen tijd om een carrière, gezin en sociaal leven te leiden en nog steeds regelmatig lichaamsbeweging te doen. Het moet iets opbrengen, en beweging is over het algemeen het minst belangrijk, aantrekkelijk of dringend. Het wordt gezien als een luxe, niet als een noodzaak. Thuis blijven is geen garantie voor de tijd: niet alleen worden sommige moeders overweldigd door de schema’s van de rest van het gezin, maar ook huishoudelijke taken zijn altijd aanwezig. Het lijkt soms onmogelijk om de tijd te vinden om te oefenen, maar zelfs het meest hectische schema kan worden aangepast om tijd te maken! Hier is hoe.

  • Neem de trap: of het nu op het werk is of in het winkelcentrum, vermijd roltrappen en liften. Ze doen niets om u te helpen fit te blijven of gewicht te verliezen.
  • Parkeer verder weg van de deur: bij het winkelen iets verder weg parkeren dan normaal. De extra treden zijn nauwelijks waarneembaar en helpen u in vorm te houden.
  • Klanken en het geluid van muziek! Zet de radio luider en dans terwijl je stofzuigt of stap in de groef terwijl je stofzuigt. De combinatie van muziek, dansen en huishouden is niet nieuw, maar doet het wel! Rock je weg naar fitness terwijl je schoonmaakt en opruimt. Kies aandachtig voor de passende muziek en dans – de jive en het kristalwerk gaan niet samen! Als alles klaar is, heb je een schoon huis en, in tegenstelling tot Mick Jagger van de Rolling Stones, een gevoel van tevredenheid.
  • Maak van fitness een familie-evenement. De meeste familieleden kunnen lopen en degenen die niet kunnen worden gedragen of geduwd. In plaats van alleen te gaan, neem je iedereen mee voor een leuke wandeling. Het kan zo lang of kort zijn als u wilt. Iedereen heeft er baat bij en de verandering van omgeving kan leiden tot een verandering in de manier waarop gezinsleden met elkaar omgaan, wat verfrissend kan zijn als de gebruikelijke interactie tussen de kinderen, bijvoorbeeld, vechten is!
  • Aan het werk zijn is geen excuus. Het type oefening dat u doet kan beperkt worden door uw werkomgeving, maar op het werk zijn is geen excuus om niet te sporten. Wandelen naar nabijgelegen kantoren is een levensvatbaar en gezond alternatief voor bijvoorbeeld het gewone versturen van e-mails naar collega’s. Als u zich aan uw bureau uitrekt, kan een slapende circulatie weer op gang komen. Trappen kunnen de lift vervangen. Voor de meer ambitieuze mensen kunnen de lunchpauzes worden doorgebracht met joggen of in de sportschool.
  • Beweeg terwijl u praat. Als u een lang telefoongesprek wilt voeren, plaatst u uw beller op de luidspreker. Ga rechtop staan, strek uw benen en beweeg rond. Technologie heeft ons de vrijheid gegeven om te bewegen – we hoeven er alleen maar aan te denken om het te gebruiken.

De hoeveelheid beweging die u moet doen om een gezondheidsvoordeel te verkrijgen is minimaal: slechts 6 minuten per dag. Begin met een paar kleine veranderingen en voor je het weet pluk je er de vruchten van. U bent slechts een paar kleine stappen verwijderd van een gezondere u.

print
Category:
  Artikels over oefeningen