Ontspannen op het werk in 5 minuten

By Admin_Servier 3 years ago
Home  >  Ontspanning  >  Globale ontspanning  >  Ontspannen op het werk in 5 minuten

Ontspannen op het werk in 5 minuten

Het is heel gebruikelijk om op het werk stressvolle tijden te hebben meegemaakt. We kunnen zelfs gekke dagen zeggen! Zoals u weet, als u gestrest bent, is het nog moeilijker om u te concentreren en efficiënt te zijn. Als u zich overweldigd voelt door de gebeurtenissen en uw werklast, is het tijd voor een pauze van 5 minuten met uw 5 zintuigen.

Na uw pauze heeft u nog veel dingen te doen, maar u zult zich beter voelen en klaar zijn om uw to-do lijstje te verwerken. Stel uw telefoonhorloge in voor een ontspanningspauze van 5 minuten.

  1. Ontspannen. Vind een goede manier om comfortabel in uw stoel te zitten, met een goede positie. Zet uw voeten op de grond en leg uw handen op uw bureau.
  2. Adem in. Denk niet aan ingewikkelde technieken, maar adem gewoon lang en diep in en adem dan langzaam uit. Herhaal dit vijf keer.
  3. Wakker worden met je vijf zintuigen. Een voor een, elk ongeveer 1 minuut lang. Sluit je ogen en begin:
  • Geur. Concentreer u op de verschillende geuren om u heen. Kunt u de frisse lucht buiten ruiken? Is er iemand die parfum gebruikt in de buurt?
  • Horen. Focus op de geluiden van uw omgeving. Probeer de geluiden niet te beoordelen; er zijn geen slechte of goede geluiden. Het zijn gewoon geluiden. Probeer elk geluid een voor een te individualiseren en focus op het geluid.
  • Zicht. Open uw ogen en analyseer de vormen, texturen en kleuren van je werkplek. Kunt u verschillende tinten kleuren zien? Ontbreekt er een kleur?
  • Aanraken. Focus op het gevoel van uw handen op uw bureau. Voelt u de temperatuur en de textuur? Concentreer u op de druk van uw voeten op de vloer.
  • Als u iets te eten hebt, neem dan een hapje en probeer de verschillende smaken te identificeren. Als u niets te eten heeft, richt u zich op de juiste smaak van uw mond. Beweeg uw tong in uw mond en probeer u te concentreren op de verschillende gevoelens.

De pauze van 5 minuten is nu voorbij. Voelt u zich beter? U zult zien dat werken nu gemakkelijker voor u wordt!

print
Categories:
  Globale ontspanning, Ontspanning